Starbucks, Çin’de Genç Profesyonellere Ücretsiz Çalışma Odaları Sunuyor
Starbucks Çin’in resmi Weibo hesabından yapılan duyuruya göre, Guangdong Eyaleti başta olmak üzere ülkenin önemli ihracat, üretim ve teknoloji merkezlerindeki bazı mağazalarda genç profesyoneller için ücretsiz çalışma odaları hizmete sunuldu. Bu adım, Luckin Coffee gibi daha uygun fiyatlı yerel rakiplerin ve Çin’in çay zincirlerinin artan popülaritesine karşı satışları canlandırmak amacı taşıyor.
“Üçüncü Mekan” Olarak Kendini Yeniden Konumlandırıyor
Seattle merkezli kahve devi, Çin’deki ikinci en büyük pazarında “üçüncü mekan” kavramını güçlendirmeye çalışıyor. Böylece insanlar ev veya iş dışında, boş zamanlarını değerlendirebilecekleri yeni alanlara yönlendiriliyor.
Fiyatlar Düşürüldü, Menü Çeşitlendirildi
Çin’deki Starbucks mağazaları, ABD’de uygulanan “ürün satın almadan hizmet kullanılamaz” politikasının aksine, daha esnek ve ücretsiz alan kullanımına izin veriyor. Ayrıca menüye şekersiz içecekler ve yerel damak tadına uygun çay çeşitleri eklendi, fiyatlar düşürüldü ve kişiselleştirme seçenekleri artırıldı.
2024 sonunda Çin pazarına özel bir büyüme müdürü atandı ve geçtiğimiz Eylül’de Molly Liu liderliğinde yeni bir yönetim ekibi kuruldu. Starbucks, ayrıca Yunnan’daki tarihi Yulong Kar Dağı gibi turistik bölgelerde mağazalar açarak doğal güzelliklerden yararlanıyor.
Topluluk ve Sanata Destek
Şirket, bazı üniversite mağazalarında öğrenci sanat eserlerine yer vererek topluluk bağlılığını artırıyor ve bazı satış noktalarını evcil hayvan dostu hale getiriyor. Ayrıca hobiler için özel alanlar yaratmayı planlıyor.
Starbucks Çin, son aylarda Walt Disney’in “Zootopia” filmi ve Tayvanlı rock grubu Mayday ile iş birlikleri yaparak sosyal medya pazarlamasını hızlandırdı.