İngiltere’de market enflasyonu geçen yıldan bu yana ilk kez bazı temel gıda maddelerinin fiyatlarının düşmesiyle geriledi.
Kantar’ın verilerine göre, market fiyat enflasyonu 1 Ekim 2023’e kadar olan dört haftalık dönemde üst üste yedinci ayda da düşerek %11’e geriledi ve Temmuz 2022’den bu yana görülen en düşük oran oldu. Aynı dönemde evlere yapılan market satışları geçen yıla kıyasla %9,1 oranında arttı.
Kantar yaptığı değerlendirmede, “Market fiyat enflasyonu hala çok yüksek, ancak bu oranın düşmeye devam ettiğini görmek alışveriş yapanları rahatlatacak. Geçen yıldan bu yana ilk kez bazı temel gıdaların fiyatları düşüyor ve bu da daha geniş enflasyon oranının aşağı çekilmesine yardımcı oluyor” dedi.
Lidl, satışlarını %15,2 artırarak bu ay en hızlı büyüyen perakendeci oldu. Lidl, Nisan 2023’ten bu yana ilk kez liderliğe yükselirken, bu büyüme Lidl’in yıllık 0,5 puanlık artışla %7,6’lık bir pazar payına sahip olduğu anlamına geliyor. Diğer indirimli satış yapan Aldi’nin satışları %14,9 artarken, toplam pazar payı bir yıl öncesine kıyasla 0,6 puan artarak %9,9’a ulaştı.
Satışları geçen yıla kıyasla %9,1 oranında artan Sainsbury’nin payı %14,8’e yükseldi. Asda ve Morrisons şu anda pazarın %13,7 ve %8,6’sını elinde tutuyor.
Waitrose’un market teslimat hizmetleri için Amazon ile ortaklık kuran en son perakendeci olabileceğine dair haberlerin ortasında, toplam çevrimiçi seyahatler Aralık 2021’den bu yana ilk kez bu ay yıllık bazda %3,1 arttı. Waitrose, son dönemdeki %5,3’lük satış büyümesiyle %4,6’lık bir paya sahip.
Co-op’un pazar payı %3,3’lük satış artışıyla %6,1’de kaldı. Iceland’ın satışları %2,8 oranında artarken Ocado satışlarını %9,6 oranında artırarak pazarın %1,7’sine sahip oldu.